Bizi Hatırla Film

Bizi Hatırla Film

Tür: Dram
Yönetmen: Çağan Irmak
Oyuncular: Altan Erkekli, Tolga Tekin, Özge Özberk
Ülke: Türkiye


Bizi Hatırla, ihmal ettiği babasının rahatsızlanmasının ardından onunla yeniden bağ kurmaya çalışan bir adamın hikayesini konu ediyor. Çalışkan bir adam olan Kaan, sahip olduğu başarılı kariyerini dişi tırnağıyla gerçekleştirmiştir. Bulunduğu noktaya gelebilmek için yıllarca çalışmış ve sonunda istediği mevkiye gelmeyi başarmıştır. Eşi, iki çocuğu ve işiyle kurduğu sakin hayat onun için yeterlidir. Bu stresli yoğunluk içindeyken, bir sahil şehrinde yaşayan yaşlı babası Eşref’i biraz ihmal etmiş durumdadır. Ancak bu durum, günün birinde babasının geçirdiği bir rahatsızlık sonrasında değişir. Yaşanan rahatsızlık Eşref’i babasının yanına gitmeye zorlar, ancak yoğun iş temposu buna müsaade etmemektedir. İşten vakit ayıramadığından ötürü babasını İstanbul’a, evine getirmeyi tercih eder. Baba Eşref ise oğluna ve ailesine yük olmaktan çekinmektedir, bu nedenle de geldiği gibi kendi evine geri dönmek ister. Bu alışık olmadıkları durumun içinde nasıl davranacaklarını bilemeyen baba-oğlu, birbirlerine ne kadar yabancılaştıklarını fark ederler. Babasıyla tekrar bağ kurmaya çalışırken aynı çatı altında kalmak Kaan için zor kararlar alma gerekliliğini ve sıkı bir vicdan muhasebesini beraberinde getirecektir…


Bizi Hatırla Film Özel Sahneler


Çağan Irmak’ın filmlerinde yer verdiği duygusal tonajın onun sinemasının büyük bir özelliği olduğunu düşünüyorum. Çağan, bu naif hali her filminde bir parça da olsa kullanmayı seviyor. Babam ve Oğlum’un toplumsal ağlama sendromu yaratmasından sonra Irmak da sinemasında birçok kapı açtı ve bizi farklı dünyalara soktu. Bizi Hatırla bana biraz Babam ve Oğlum’un rövanşı gibi geldi. Yani şöyle ki yine baba oğul arasında geçiyor ama bu kez seyircinin kalan hıçkırığının boğazdan hakkıyla akmasına izin veriyor Irmak. Yine kasabada kalmış bir baba ve şehre sürüklenmiş bir oğul. Ama politik zamanlama olarak günümüze ve günümüzdeki başkalaşım, yabancılaşma, betonlaşma ve şehir insanı modeline fazlasıyla dikkat çekme derdinde bu kez. Ve babayla oğul arasında yarım kalmışlık duygusunun tamamlanmasına dikkat etme hali var. Irmak, baba Eşref ve oğul Kaan arasındaki ilişkiyi çok dikkatli kurmuş. Kaan şe…